Hyppää sisältöön

Evermade Studio: Editorikokemus ja suositusmoottori

Miltä näyttää sisältöeditori, joka on suunniteltu markkinoijille? Kehitimme WordPressin lohkoeditorista joustavavan ja ehdotuksia antavan työkalun, jolla sisältöä voi luoda nopeasti ja joustavasti.

Teemu Suoranta, 25.03.2025

Tässä videossa esittelen miltä sisällöntuotanto näyttää Evermade Studiolla ja kerron:

  1. Miten Evermade Studio eroaa WordPressin oletuseditorista?
  2. Miten suosittelumoottorimme auttaa sivujen rakentamisessa?
  3. Kuinka brändivärit saa helposti käyttöön väriteemojemme kautta?

Suosittelumoottori apuna

Rakentamamme suosittelumoottori osaa ehdottaa sopivia taittoja esimerkiksi sivun alkuun, kokonaisia esimerkkisivuja tai sisältöosaan sopivia osia. Uutta sivua ei tarvitse aloittaa ikinä tyhjästä, vaan pystymme aina tarjoamaan ehdotuksia sopivista taitoista.

Suositellut taitot, niiden ryhmittelu ja järjestys räätälöidään aina sivustokohtaisesti niin, että suosituksista löytyy juuri omalle sivustolle tärkeimmät elementit. Sisällön luominen ei rajoitu vain ennalta luotuihin taittoihin, vaan voit aina aloittaa sisältöosion myös tyhjästä ja rakentaa sen alusta asti itse.

Sekalaisista lohkoista osioihin

Tavallisesti WordPressin Gutenberg-editorissa voi suoraan syöttää mitä tahansa lohkoja väliotsikoista koko näytön levyisiin kuviin ja sisältönostoihin. Tämä tuo sekavuutta editoriin, koska yhtä selkeää polkua luoda sisältöä ei ole. Jos myöhemmin johonkin osioon haluaa esimerkiksi taustavärin, täytyy koko osion rakennetta muuttaa.

Teemme sisällönhallinnasta johdonmukaisempaa lisäämällä päätasolle osiot (Slices) joiden sisällä kaikki sisältö on. Sivu koostuu siis erilaisista osioista, joita on peräkkäin. Osiolle saa helposti vaihdettua esimerkiksi taustavärin tai -kuvan, osioiden järjestystä on helppo muuttaa ja suosittelumoottorimme tarjoaa aina yhden tai useamman osion kokoisia taittoja.

Joustavuutta brändi-ilmeen rajoissa

Oletuksena WordPressissä valitaan erikseen teksti- ja taustavärejä joita pitää usein valita useammalta tasolta erikseen. Tämä on sekä työlästä että virhealtista, sillä sisällöntuottaja saattaa valita sellaisen tekstin ja taustan yhdistelmän, joka ei ole brändin mukainen. Yhdistimme värien hallinnan yhteen väriteemasäätimeen, jolla yhdellä kertaa valitaan osion tekstin, taustan, painikkeiden ja ikonien väritys.

Olemma rakentaneet myös näitä säätimiä:

  • Marginaalien ja reunusten porrastettu säätö: Vapaiden lukuarvojen sijaan yhdenmukaiset porrastetut ja mobiilioptimoidut arvot
  • Näkyvyysasetukset: Sisällön näyttäminen tai piilottaminen esim. mobiililaitteille
  • Animaatiot: Helppo animointien lisääminen haluttuihin elementteihin

Haluatko nähdä lisää?

Tämä video on osa sarjaa, jossa esittelen markkinointityökalujamme ja tapaamme rakentaa WordPress-sivustoja. Muut osat tulevat blogiimme pian. Järjestämme myös demosessioita, joissa on mahdollista nähdä ja kokea Evermade Studio itse.

Varaa oma demo

Haku