EverTalk: Romuttaako GDPR analytiikan?
Vain pieni osa käyttäjistä hyväksyy verkkosivuston evästeet, jolloin suuri osa kävijädatasta menetetään. Tämä tekee markkinoinnin mittaamisesta epävarmaa ja verkkosivuston kehityksestä hankalaa. Webinaarissamme Tatu ja Jaakko kertoivat, kuinka voit parantaa verkkosivustosi käyttäjäkokemusta ja kerätä dataa GDPR-ystävällisesti ilman evästeitä.
Senior Web Analyst Tatu Kallonen ja teknologiajohtaja Jaakko Alajoki keskustelivat evästeettömän seurannan hyödyntämisestä käytännön esimerkkien kautta: mitä mahdollisuuksia evästeetön mittaus tarjoaa sivuston liikenteen seurantaan ja kuinka evästeistä luopuminen toteutetaan käytännössä? Lisäksi he kävivät läpi analytiikkatyökaluja, jotka toimivat hyvinä vaihtoehtoina Google Analytics 4:lle.
Webinaarissa käsiteltiin seuraavia aiheita:
- Miksi evästeet ovat muodostuneet ongelmaksi?
- Miltä Google Analyticsin tulevaisuus näyttää?
- Miten evästeetön seuranta ratkaisee GDPR:n luoman ongelman?
- Kannattaako Google Analyticsista siirtyä johonkin toiseen työkaluun?
- Case-esimerkkejä asiakkaistamme, joilla on evästeetön seuranta käytössä
Katso video alta: